Forum Motoryzajcja Strona Główna Motoryzajcja
Wszystko o Motoryzacji i nie tylko
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy     GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Toyota Supra

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Motoryzajcja Strona Główna -> Tunning
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Łysy




Dołączył: 04 Lip 2006
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pon 11:51, 07 Sie 2006    Temat postu: Toyota Supra

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

SPALANIE

Bardzo spokojna jazda po mieście 12l;

normalna Smile jazda po mieście 15-17l.

Jazda taka do jakiej ten bolid został zmajstrowany od 20l w górę -Smile

TURBO Seryjne dwie sekwencyjne turbiny, zastąpiliśmy jedną turbiną Greddy, w skład zestawu turbo wchodzą także sportowe kolektory wydechowe wraz z częścią układu wydechowego, wastegate (zawór sterujący ciśnieniem doładowania) oraz komplet przewodów olejowych. Przy samochodzie mocno wysilonym jedna duża turbina daje lepsze efekty ze względu na mniejszą temperaturę pracy, co za tym idzie powietrze doładowywane ma większy ładunek tlenu = więcej mocy.

SYSTEM PALIWOWY W miejscu seryjnej pompy paliwa zamontowane zostały dwie bardzo wydajne pompy DENSO (każda po 250 litrów na godzinę). Niezależnie zasilają one listwę paliwową wykonaną przez JSS Perfect Service

NITRO Highpower Wizards of NOS direct port w celu zmniejszenia turbo dziury oraz minimalnego zwiększenia mocy. Sterowanie progresywne komputerem MAXIMISER

SPRZĘGŁO Seryjne sprzęgło odmówiło współpracy już przy mocy 480KM. Dlatego zdecydowaliśmy się na najmocniejsze sprzęgło wielotarczowe firmy EXEDY. Dzięki doskonałej konstrukcji EXEDY, możliwe jest ruszanie autem bez szarpania, które jest zmorą sportowych samochodów z metalowymi sprzęgłami.

INTERCOOLER Seryjny boczny intercooler został zastąpiony ogromnym przednim intercoolerem firmy Greddy. Przy dużym ciśnieniu doładowania dobre chłodzenie powietrza doładowywanego to klucz do sukcesu. Zmniejszone jest ryzyko spalania stukowego, samochód dysponuje większą mocą przy tym samym ciśnieniu doładowania.

UKŁAD WYDECHOWY firmy Pipercams. Gwarantuje perfekcyjne odprowadzenie spalin. W przypadku Supry dał zysk 60 KM. Kolektory zostały owinięte taśmą termoizolacyjną THERMO-TEC w celu przyspieszenia przepływu spalin.

ELEKTRONIKA Przy tak poważnych zmianach mechanicznych nieodzowna jest zmiana elektroniki sterującej pracą silnika. Zdecydowaliśmy się na pozbycie seryjnego ECU i zamontowaliśmy w pełni programowalny ECU firmy Perfect Power - model XMS. Od podstaw zaprojektowaliśmy mapy paliwa oraz zapłonu. Dodatkowo drugi komputer SMT6 steruje mapą wtrysku wody. W odpowiednim momencie włącza drugą pompę paliwa, etc… Ciśnieniem doładowania turbo steruje SMT6 - daje możliwość ustawienia odpowiedniego ciśnienia w funkcji obrotów.

TRAKCJA Ten bolid pali opony nawet przy 200km/h. W celu ochrony kierowcy przed nim samym zamontowaliśmy system kontroli trakcji rodem z Formuły 1. Racelogic dostarcza kontrolę trakcji do bolidów F1. Racelogic jest także w tym samochodzie. Daje możliwość ustawienia 5%,10%, 15%, 20% uślizgu tylnych kół. System można oczywiście wyłączyć - jeśli ktoś jest na tyle odważny lub poprostu jest bardzo dobrym kierownikiem -Smile

ŚWIECE ZAPŁONOWE Najlepsze świece dostępne na rynku to oczywiście NGK. Wybór był bardzo prosty. Dzięki rewelacyjnej jakości NGK nie mamy problemów z brakiem zapłonu lub innymi anomaliami w cylindrze. W naszym bolidzie są zwykłe miedziane NGK o ciepłocie 9!

SONDA LAMBDA W celu uzyskania jak największej dokładności przy sterowaniu pracą silnika, zamontowana została szerokopasmowa sonda lambda firmy Perfect Power. Mamy możliwość stałego monitorowania stosunku paliwa do powietrza (AFR)

WTRYSK WODY W celu dodatkowego zwiększenia mocy zamontowaliśmy wtrysk wody Highpower. Dysza została zamontowana bezpośrednio za intercoolerem. Dzięki temu powietrze pompowane do silnika pod ciśnieniem 2,5 Bar jest dodatkowo schładzane. Woda w momencie parowania odbiera ogromną ilość temperatury zapobiegając spalaniu stukowemu.

HAMULCE Aby zatrzymać 1250 konne monstrum niezbędne są rewelacyjne hamulce. Tym zajmuje się komplet wierconych tarcz Black Diamond oraz klocki hamulcowe Black Diamond z serii Predator. Oczywiście wymieniliśmy także przewody hamulcowe na sportowe przewody w metalowym oplocie, pochodzące z firmy Black Diamond.

FELGI Wybraliśmy najlepsze felgi z dostępnych na rynku. ATS seria DTM charakteryzują się bardzo niską wagą oraz dużą wytrzymałością, która jest bardzo istotna na naszych dziurawych drogach. Waga natomiast odgrywa bardzo dużą rolę w momencie przyspieszania. Im lżejsze felgi tym auto szybciej przyspiesza.

DYFERENCJAŁ, dyfer w moim bolidzie pochodzi z firmy Quaife.

ZAWIESZENIE Zamontowaliśmy zestaw APEX coilovers (śrubowe z pełna regulacją twardości oraz wysokości), gwarantują one progresywną pracę oraz bardzo dobre "wybieranie" nierówności. Jadąc samochodem ma się wrażenie jakby było przyklejone do jezdni. Wszystkie elementy gumowe zawieszenia wymienione na poliuretanowe firmy POWERFLEX

WSKAŹNIKI Aby kierowca miał możliwość monitorowania warunków pracy silnika na pokładzie zamontowany jest dodatkowy komplet wskaźników GREDDY. Wskaźnik turbo informuje o aktualnym doładowaniu, Wskaźnik EGT informuje o temperaturze gazów w kolektorze wydechowym - gdyby wartość przekroczyła 900 stopni, należy zwolnić albowiem tak wysoka temperatura grozi wypaleniem dziury w tłokach. Wskaźnik K&N AFR, pokazuje aktualny stosunek mieszanki, w przypadku zbyt ubogiej mieszanki tłoki mogą ulec zniszczeniu - jest to jakby zdublowanie wskazań EGT. Ostatnim wskaźnikiem jest ciśnienie paliwa, jeśli byłoby zbyt niskie, groziłoby to tym samym co zły AFR czy zbyt wysoka temperatura EGT.

FILTR POWIETRZA W celu zapewnienia doskonałego filtrowania a jednocześnie dużej przepustowości zamontowaliśmy stożek firmy K&N. W celu poprawienia procesu spalania przy spokojnej jeździe zdecydowaliśmy się na dwa zaworki ECOTEC, które zmniejszyły spalanie podczas spokojnej jazdy o jeden litr na 100km oraz dodały 10km w zakresie do 4000rpm (bez doładowania turbo)

FOTELE Zamontowaliśmy kubełkowe fotele Fangle. Charakteryzują się niską wagą (6kg) oraz bardzo dobrym trzymaniem bocznym a przede wszystkim drastycznie zwiększają bezpieczeństwo kierowcy i pasażera dzięki wielowłóknowej konstrukcji. Jako konieczne uzupełnienie czteropunktowe wyczynowe pasy bezpieczeństwa Sabelt.

LAKIER Polakierowaniem całego auta zajęła się firma PPG Polska. Ten wyjątkowy lakier należy do rodziny PPG Harlequin.

BEBECHY SILNIKA Miejsce seryjnych tłoków oraz korbowodów zastąpią kute tłoki PowerhouseRacing oraz kute korbowody Carillo. W głowicy wymieniliśmy seryjne sprężyny na tytanowe PowerhouseRacing do tego większe zawory umożliwiające większy przepływ powietrza oraz spalin. W celu polepszenia charakterystyki silnika przy wysokich obrotach seryjne wałki zastąpiły nowe wałki Pipercams 272 stopnie.

Samochód był wielokrotnie w TVN TURBO, Polsacie oraz w TV4. Opisany praktycznie w kazdym piśmie motoryzacyjnym w tym kraju jak również w skandynawi -)))

Cena nie podlega negocjacji albowiem i tak jest niska jak na ilość zainwestowanych pieniędzy, ogólny stan bolidu i image -)

Samochód został zbudowany w 2004 roku, budowa rozpoczeta była w 2003. Podstawą była Toyota Supra Twin Turbo z 1994 roku jednak z oryginalnych elementów nie pozostało praktycznie nic! Wszystko zostało wymienione na nowe najlepsze jakie jest dostępne na świecie. Modyfikacjami od początku zajmował się Jacek Wicenciak właściciel firmy Japan Sport Service (Perfect Service - sieć Spółki Akcyjnej JC AUTO)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Kurczak
Administrator



Dołączył: 04 Lip 2006
Posty: 108
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 11:52, 07 Sie 2006    Temat postu:

Dojebane autko w w chuj

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Łysy




Dołączył: 04 Lip 2006
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto 14:07, 08 Sie 2006    Temat postu:

Mi sie supry podonają nawet nie porobione alusy i juz jest fajna Very Happy ale ta jest konkret 1250KM mała przesada to pali jak czołg

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
JerzulaMistrz
Junior Admin



Dołączył: 04 Lip 2006
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 16:55, 11 Sie 2006    Temat postu:

Supry tez mi sie zawsze podobały zwłaszcza nie tuningowane.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pilar




Dołączył: 04 Lip 2006
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 13:00, 12 Sie 2006    Temat postu:

to jest ta supra niby najlepsza na 1,4 mili hehe mi tez sie podoba supra

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marusiek10




Dołączył: 29 Sie 2008
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Skrzyszów

PostWysłany: Pią 12:17, 29 Sie 2008    Temat postu:

mi też...Smilea najbardziej przerobiona czyli po tuningu....Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Motoryzajcja Strona Główna -> Tunning Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group

Charcoal Theme by Zarron Media
Regulamin